Novinky – Máme hotový projekt!

Další setkání proběhlo opět v restauraci Praha na Střekově. Tentokrát jsme měli k dispozici větší stůl a pohodlnější sezení. Sešli jsme se v hojném počtu a probírali jsme nový projekt od Milana Ferdiána a další důležité otázky, které nám vygenerovaly řadu jiných 🙂

Přítomni: ladiznet, mizl, fardy, vmucha
Omluven: shamman

Na setkání jsme obdivovali práci Mizla, který nám přinesl ukázat dvě hotová dioramata a některé rozdělané „drobnosti“. Zkoušel jsem je fotit, ale fotky jsou nevalné kvality (viz fotogalerie). Proč? Protože světlo. Zaměřím se na téma focení modelů a do budoucna si pořídím malou fotokomoru, abychom dokázali věrně zachytit jak detaily, tak barvy.

Fárdy prozkoumává terén.

Po focení, konzumaci tlačenky a objednání dalších piv následuje diskuze.

1) zapojení členů do projektu modulového projektu nádraží Hory sv. Šebestiána

Projekt Hory sv. Šebestiána, resp. stanicí s mostem přes Bezručovo údolí, je pilotním projektem našeho klubu. Z dlouhodobého hlediska bychom chtěli, aby se toto nádraží stalo jakousi „spojnící“ mezi českými a německými kolegy. Proč ne? Představa spojit modelové kluby z Německa (třeba nádražím Reitzenhain) a Česka (naším projektem) by tvořila ucelený a smysluplný celek. Okolo trati je totiž krásná krušnohorská příroda a dokážeme si představit ty krásné úsekové moduly.

Náš projekt tohoto nádraží má však další výhody v rámci modulového kolejiště a možných budoucích setkáních s ostatními kluby. Nádraží je totiž v oblouku, což je mezi moduláři výjimka a nahrazuje se tak pravoúhlý obloukový úsek možného sestavení. I samotných obloukových modulů je totiž mezi moduláři nejméně.

Závěr tedy zní: Všichni přítomní souhlasíme, abychom společně budovali modulové kolejiště. Hora sv. Šebestiána je projektem pilotním a postupně budou probíhat práce na dalších úsekových modulech na trati Retzenhain – Křimov.

2) společná práce a financování projektu

V následné diskuzi se nám vygenerovalo další kvantum otázek, na které jsme společně hledali odpovědi. Jaké normy použít? K jakému klubu se připojit? Jakým způsobem pracovat? Společně či každý bude mít svůj díl? A další. Bylo by dobré sesumírovat všechny nejasnosti a s dostatečným množstvím dotazů zajet do jednoho z několika fungujících klubů. Shodli jsme se na tom, že bychom kontaktovali klub TT moduly Olomouc, dohodli si termín a zajeli přímo za nimi. Okoukali bychom již zavedená pravidla a myslím, že bychom i řadu věcí převzali.
Na čem jsme se pevně dohodli je měsíční členský příspěvek, ze kterého budeme financovat náš projekt (nakupovat stavebnice modulů, kolejivo, materiál apod.). Prozatím každý z nás bude posílat tolik, kolik je ochoten přispět. Přesné částky a měsíční vyúčtování budou posílány na emailovou adresu interně všem členům našeho klubu.
Pro naší modelářskou práci (sestavení modulů, pokládka kolejí a další „vážnější“ modelářské práce) je nejvhodnější, nejpřístupnější prostor EXIL v Předlicích v Ústí nad Labem, bývalý areál a sklad. Zde bychom se mohli scházet při důležitých společných modelářských činnostech. Je zde spousty místa (krytého i volného) s možností přespat, ugrilovat nějaké ty klobásky, večer posedět u kotle a popít nějaké to pivo.

3) projekt od Milana Ferdiána

Jak jsem již zmínil, projekt od Ferdiána vypadá úžasně. Až na pár terénních drobností pod středním pilířem mostu jsme celou diskuzi směřovali na použití kolejiva Filigran. Všichni jsme pro to, abychom použili toto kolejivo. Nebude problém s napojením kolejnic od Filigranu na kolejnice ostatních klubů? Jak je to s kompatibilitou? Odpovědi ohledně použití kolejiva a použití výhybek se postará Fárdy a všechno zjistí.
Do příštího modelářského setkání budu mít k dispozici vytisknutý projekt na plotru ve skutečné velikosti měřítka TT, abychom měli představu o velikosti jednotlivých modulů i celého projektu. Proběhla diskuze i nad finančním ohodnocení pro Milana za tvorbu tohoto projektu.

Projekt nádraží Hory sv. Šebestiána od Milana Ferdiána

Závěr ze dne 29. října : Ferdiánovi poslány geometrie výhybek Filigran (1:9). Ferdián projekt překreslí s použitím těchto výhybek. Celý model se tak protáhne. Po nakreslení projektu posíláme do Filigranu a necháme si udělat kalkulaci a objednávku.

Příspěvek byl publikován v rubrice aktuality a jeho autorem je Ladislav Kovář. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.