novinky – leden 2019

Úprava terénu pod dřevěným mostem. První potisky na vagony. Dokončení provizorních staveb strážních dvojdomků a propustku pod stanicí. První etapa oplocení stanice HSŠ. Testování ovladacího pultu. Trénink sestavení a složení modulů. Realizace dokončení přepravních krabic a pár dalších drobností.

Pult (interně bar) byl řádně otestován při pátečním slavnostním večeru. Za pomocí Míry asistenta byly moduly smontovány přibližně za půl hodiny. Na této zkušenosti se potvrzuje nepřímá úměra více rukou a kratšího času. Samozřejmě toto tvrzení nemusí být vždy pravdivé. Večerní salonní modelaření bylo za poslechu hudby všech žánrů a při posezení na našem modelářském baru velmi příjemné. Tradiční rituální rozjímání na Hoře sv. Šebestiána je třeba!

Naproti staniční budově byl ve svahu vymodelován propustek. Protéká jím voda pod celou stanicí. Zdivo bylo vytvořeno pomocí dřevěných profilů a odlitky ze sádry. Rozměry propustku jsou dle skutečnosti. Vyřezat, napatlat, nabarvit, přilepit, zaperlit, nechat proschnout a znovu zabarvit a bylo to. V budoucnu s tímto propustkem budou spojeny mystické příběhy z HSŠ.

Provizorní nulté verze strážních dvoj-domků. Než bude stavebnice od Stav-model, něco tam stát musí. Okna vytiskneme na 2D tiskárně, aby bylo provizorium kompletní. Současné výhybkářské boudy budou brzy nahrazeny těmi původními.

Oplocení se dočkala plocha před staniční budovou. Vysoký plot chránící před svahem, plaňky kolem třech stromů. Zde se pravděpodobně vyskytovala hospodářská zvířata nebo tu mohla být plocha pro odpočinek cestujících. Vedle kanclu traťmistra bude dřevěná bouda s malým oploceným pozemkem. Slepice, králíci a vše potřené na pekáč. Vedle staniční budovy budou brzy instalovány dobové kadiboudy.

Přejezd přes trať na reitzenhainském zhlaví byl chráněn dobovými šraňkami. Projekt máme a stavebnice je již objednána. Přestavníková tělesa výhybek budou osazena dle dobových vzorů. Na další etapu oplocení tento úsek teprve čeká.

Plocha pod dřevěným mostem byla doplněna o podpěru – reps. o kusy skály. Provizorium bude dle potřeby domodelováno dle dalšího (tradičního) jarního archeologického průzkumu na místě činu.

Fardy se tento víkend naučil popisovat! Jeho dojmy a zážitky z této činnosti vám jistě přinese v jednom ze svých článků. Kromě toho se učí i efektivně lakovat. Nějaké fotky popsaných uhláků bez finálního laku a ta následující přímo z akce.

Přepravní boxy jsou už téměř hotovy. Dodělávají se poslední sololitové boky, které budou moduly chránit proti prachu či poškození při transportu. Čekáme na držák na ovladací fredy. Vše ostatní se zdá býti v pořádku. Barový pultík slouží tak, jak má. Vše zatím plyne tempem takovým, abychom se nemuseli stresovat do našeho prvního startu v Zákupech.

Pan Zdenda neúnavně pracuje na ovladacím panelu pro H0 kolejiště a po celou dobu byl přítomen našemu klání. Fardyho vagonka sice tento víkend nejela na sto procent, zato sklidila velký úspěch při lakování vagonů a realizaci polepů na ně. Navštívili nás také dva hosté ze Zubrnické železnice. Poklábosili jsme o současnosti na naší i na zurbnické trati. MontyJack z Resslovky přivezl ukázat velmi slibně vypadající ovladací pult. Už se těšíme, až vše bude fungovat!

Těším se v dalším únorovém vydání novinek. Užívejte život.