novinky 10 – 2019

Plevelení terénu modulů HSŠ # kroužek pro děti # dvě vzácné dobové fotografie # projekt virtualizace současného stavu trati # dění kolem Fardyho vagonky

Začátek tohoto podzimního článku si zaslouží úvod s dvěmi novými kořistními fotografiemi z doby provozu na trati. Vždycky nás potěší, když se objeví něco nového, co jsme ještě neviděli 🙂 Na první fotografii je vyfocena rodina, která žila ve strážním domku č. 275 u zastávky Menhartice. Fotografii poskytl majitel tohoto domku.

Na druhém snímku je zachycena projíždějící pára. Pravděpodobně se jedná o 433.0, 423.0 (Bejček) nebo 431.0 (Ventilovka). Cituji informace z ředitelství Fardyho vagonky: Za lokomotivou je kořistní německý poštovní vůz, třínápravový. Následuje vůz Ce, Ci, Ci Ce a na konci je služebák Dd, vše pravděpodobně o rozvoru 8 m.

CSD 524.126 (v době zestátnění 95.217) na cestě jako osobní vlak na trase Vejprty - Chomutov. První lokomotivy této řady byly dodány v roce 1918 BEB, který v roce 1924 převzalo ČSD. Od roku 1926 koupili ČSD dalších 156 strojů tohoto typu, které označil jako řadu 524.1. Během druhé světové války postavila Deutsche Reichsbahn bývalá BEB jako DR 95 251-256. Nové 524.1 byly označeny DR 95 201-250 a 95 257-268 /// 1939 Foto: Karl-Friedrich Heck

Tuto velmi vzácnou fotku použijeme jako podklad pro realizaci naší první osobní soupravy. Jestli to byl rychlík či osobní vlak se nedozvíme. Neznáme ani dobu pořízení snímku. Osobně tipuji, že fotografie byla pořízena od kamenného mostu v km 24,2 od Křímova.


Náš člen Jarda Strnad se pustil do obdivuhodného projektu tzv. virtualizace tratě Křímov – Hora Sv. Šebestiána – Reitzenhain. Hlavním cílem tohoto projektu je jakási naučná stezka po trati s virtuálním pohledem na současnost i minulost. Kromě virtuálních prohlídek s bohatými informacemi budou postupně přidávány i záběry z dronů, naše fotografie a další zajímavosti. Virtuální prohlídku můžete absolvovat na této adrese https://www.lagarto.cz/vr-sebestian. Mějte prosím na paměti, že se jedná o rannou verzi prohlídky. Na jejím vývoji se kontinuálně pracuje.


Od začátku tohoto měsíce začaly fungovat kroužky pro děti ve školní dílně na ZŠ v Povrlech a na SPŠ Resslova. Kdy se kroužky konají najdete na hlavní stránce.


Jak jsme informovali na sociálních sítích, začaly naše moduly zarůstat plevelem. To je hlavním modelářským cílem pro tento měsíc. Práce jde celkem rychle a po zasypání, zaschnutí a řádném vysátí už se to začíná pěkně zelenat. Je potřeba pracovat s rozmyslem, protože svatá Mucha ještě nejsou na svém místě a na zasvěcení teprve čekají, tak aby se nestala zase nějaká nehoda. Což se vlastně stala, protože jsem ke konci štěrkování urval jednu lampu. Nu což, projekt dobových luceren je stále živý.

Promýšlíme přechody přes koleje a jejich logiku po celé ploše nádraží. Některé jsou již umístěné na pevno. U jiných budeme muset ještě vše řádně prokonzultovat na dalším modelářském víkendu, který se koná v polovině tohoto měsíce.


Fardyho vagonka tam připravuje mnoho novinek z oblasti nákladní přepravy – tj. vagony a doplňky na ně. Vzhledem k zápřahu na těchto projektech si na recenzi modulového setkání v Týnci budeme ještě muset nějakou dobu počkat. No máme se na co těšit. Fotky budou do budoucna stále krásnější, zarostlejší a více (ne)uvěřitelnější. Soupravy budou tvořit ten správný kolorit a splývat s prostředním tak, jako ve skutečnosti. Už se na to moc těšíme, protože další focení bude již v zelenějším duchu jarního období. A pod mostem bude už protékat voda 🙂

[gs-fb-comments]