Novinky – Modelářské léto

Naposledy jsme informovali o dění kolem modulovky Hory sv. Šebestiána před letními prázdninami. Za tu dobu se událo spousty zásadních okamžiků, akcí, návštěv i realizací ryzí modelařiny. Modelářům z usTTi se od splněných cílů otevírají další a další výzvy. Pojďme se tedy vrhnout na další díl z cyklu novinek z klubu, kterých je opravdu velmi mnoho.
Celý příspěvek

mod137 – HSŠ – stavba mostu přes Bezručovo údolí

Součástí železniční stanice Hory sv. Šebestiána byl most, který tvořil vstupní bránu do Bezručova údolí. Byl původně postaven jako dřevěný a později dostal ocelovou konstrukci. Přinášíme vám článek o mostu i jeho vzkříšení v modelovém měřítku TT. Přípravy provázela řada úkonů. Od četných geodetických měření, fotodokumentace současného stavu po hledání projektové dokumentace. Největší překážkou bylo to, že most už v dnešní době vlastně neexistuje.
Celý příspěvek

Novinky – Doba dřevěná pokořena

Po delší odmlce se opět vracíme s naším zpravodajstvím plného novinek o dění v našem klubu. Co zajímavého jsme v poslední době zažili? Jak postupujeme s tvorbou nejen naší modulové stanice Hory sv. Šebestiána? Co nového jsme vypátrali? Na čem aktuálně pracujeme se můžete dočíst v následujících řádcích.

Celý příspěvek

Sebastiansberg – díl 3. – Archeologický výzkum

Tento článek shrnuje současné poznatky z místa s návazností na historická data. Místo nejen podrobně mapujeme z pohledu knih, monitorů a vyprávění. Pravidelně se na HSŠ vydáváme, zkoumáme poslední pozůstatky kdysi slavné a tajemstvím odkrývané železniční trati. Zde jsou naše výsledky.

 

Celý příspěvek

FaTTva – Ul z UL, rovnou dvakrát

Dovolujeme si vám představit připravované stavebnice dvou typů vozů na uhlí, které při vzniku ČSD patřily k těm nejstarším vůbec. Jejich původ sahá až do období hlavních i lokálních, soukromých či státních drah bývalého Rakouska-Uherska. Vagony je možné spatřit téměř na každé fotografii nádraží z období let 1890 až 1920. Jistě si říkáte, proč to ti kluci z usTTi.cz dělají? Proč si nekoupí nějaké krásné barevné zelenomodré, oranžovofialové, žlutohnědé, růžovočerné čí bílookrové moderní uhláky? Proč je nezapřáhnou za pořádnou pruskou páru a nevytvoří si soupravu, která dělá po celé Evropě radost nejen dětem, ale i mnohým dospělým modelářům?
Celý příspěvek

Novinky – Odkaz zmrzlého železničáře

Bouřlivý vývoj projektu Hory sv. Šebestiána dostává jasnější obrysy. Velkým tématem byl v uplynulé době tvar obou zhlaví (křímovského a reitzenhainského), resp. výběr typů výhybek. Podařilo se nám totiž navštívit pana J. Kadlece, který vypracoval publikaci o této zrušené trati. Vlastovi se podařilo získat detailnější snímky mapy, chcete-li geometrického plánu. Snímky jsme důkladně pročistili, narovnali a pospojovali. Detailní pohled nám umožnil nahlédnout blíže historii a nastala mezi námi bouřlivá debata. Co zajímavého jsme ze snímků zjistili?

Celý příspěvek

Z Menhartic vlakem do školy

M120_Petr_TylsarV Menharticích stávala kdysi škola (jednotřídka, později dvoutřídka). Děti, které školu navštěvovaly, musely po jejím dokončení dojíždět do městské školy v Hoře sv. Šebestiána. Vyvstává otázka a zajímavé zamyšlení. Jet do školy vlakem nebo pěšky? Přináším Vám odpověď ve formě fyzikálního řešení :D
Celý příspěvek

Z historie zaniklé obce Menhartice (Märzdorf)

Roku 1933 byla na trati Křimov – Reitzenhain vybudována nová zastávka u vesnice Menhartice (Märzdorf). Rozhodl jsem se zapátrat v minulosti této kdysi nemalé obce a přinést pár řádků z historie. Budoucí vývoj modulového kolejiště směrem na Křimov nasvědčuje tomu, že zastávka Menhartice bude s velkou pravděpodobností v budoucnu opět vybudována (v modelovém měřítku ;).
Celý příspěvek