Podpořte projekt stavby modelu krušnohorské železniční stanice Křimov / Unterstützen Sie das Projekt zum Bau eines Modells des Erzgebirgsbahnhofs Křimov

Podpořit nás můžete přispěním jakékoliv částky na náš transparentní účet – více zde / Sie können uns unterstützen, indem Sie einen beliebigen Betrag auf unser transparentes Konto spenden – Mehr Info

Kdo jsme a čím se zabýváme? Wer sind wir und was machen wir?

Jsme modeláři usTTi.cz, kteří se věnují historii železnice v Krušných horách. Předmětem našeho zájmu je historie Buštěhradské dráhy Buschtěhrader Eisenbahngesellschaft (1852 – 1923) a konkrétně dnes již zaniklá odbočka trati č.137 z Křimova přes Horu Sv. Šebestiána do Reitzenhainu. Vytváříme modely na základě geometrických plánů, technických výkresů a získanými údaji měření přímo z terénu. Odlišujeme se od ostatních modelářů tím, že nádraží budujeme věrně dle dobových podkladů (zachováváme délky staničních kolejí, geometrii výhybek, výpravní budovy konstruujeme dle plánů). To vše pasujeme do doby epochy II (tzn. období do roku 1945). Tento koníček je naší životní vášní.

Wir sind die Modellbauer aus dem Verein usTTi.cz, die sich der Geschichte der Eisenbahnen im Erzgebirge widmen. Unser Interesse gilt der Geschichte der Buschtěhrader Eisenbahngesellschaft / kurz: B.E.B. (1852 – 1923) und speziell der heute nicht mehr existierenden Nebenbahn Nr. 137 von Krima/ Křimov über Sebastiansberg/Hora Sv. Šebestián nach Reitzenhain. Wir erstellen Modelle auf der Grundlage geometrischer Pläne, technischer Zeichnungen und direkt vor Ort gewonnener Messdaten. Wir unterscheiden uns von anderen Modellbauern dadurch, dass wir die Bahnhöfe originalgetreu nachbauen (wir bewahren die Länge der Bahnhofsgleise, die Geometrie der Weichen und errichten die Bahnhofsgebäude nach den Plänen). All dies passt in den Zeitraum der Epoche II (1920-1945). Dieses Hobby ist unsere Lebensleidenschaft.

Podpořit nás můžete přispěním jakékoliv částky na náš transparentní účet – více zde / Sie können uns unterstützen, indem Sie einen beliebigen Betrag auf unser transparentes Konto spenden – Mehr Info

Co realizujeme? Was machen wir?

Pracujeme na dlouhodobém projektu – odbočka trati 137 Křímov – Hora sv. Šebestiána – Reitzenhain v měřítku 1:120 formou modulů (model je sestaven z dílů, které lze rozkládat a skládat). Kromě nádraží (dokončili jsme stanici Hora Sv. Šebestiána) projektujeme a konstruujeme traťové moduly. Jedná se o různé mosty, propustky, přejezdy s vechtry zasazené do krásné krušnohorské přírody dle skutečné předlohy trati 137. Vyrábíme doplňky pro železniční modelářství.

Wir arbeiten an einem langfristigen Projekt – der Nebenbahn 137 Krima – Sebastiansberg – Reitzenhain im Maßstab 1:120 in Form von Modulen (das Modell wird aus demontierbaren und zusammenlegbaren Teilen zusammengesetzt). Neben dem Bahnhof (wir haben den Bahnhof Sebastiansberg fertiggestellt), entwerfen und bauen wir Gleismodule. Es handelt sich um verschiedene Brücken, Durchlässe, Bahnübergänge mit Bahnwärterhäusern, die in der schönen erzgebirgischen Landschaft nach dem realen Vorbild der heutigen Linie 137 liegen. Wir stellen Zubehör für den Eisenbahnmodellbau her.

Podpořit nás můžete přispěním jakékoliv částky na náš transparentní účet – více zde / Sie können uns unterstützen, indem Sie einen beliebigen Betrag auf unser transparentes Konto spenden – Mehr Info

Co to je uTTd – ústecká dráha? Was ist die uTTd – Ústí Eisenbahn?

uTTd – ústecká dráha je název pro náš dlouhodobý projekt odbočky trati 137. Tato trať spojuje 3 stanice. Předávací hraniční stanici Reitzenhain spojující Česko se Saskem, průjezdnou stanici Hora Sv. Šebestiána a dopravní uzel Křimov (směr Chomutov, Vejprty a Reiztenhain). Mezi stanicemi jsou traťové moduly, které věrně kopírují skutečnost.

uTTd – Ústecká dráha (Aussiger Bahn) ist der Name für unser langfristiges Projekt der Nebenbahn 137. Diese Linie verbindet 3 Bahnhöfe miteinander. Den Grenzbahnhof Reitzenhain, der Böhmen mit Sachsen verbindet, den Durchgangsbahnhof Sebastiansberg / Hora Sv. Šebestiána und den Verkehrsknotenpunkt Krima / Křimov (Richtung Komotau/Chomutov, Weipert/Vejprty und Reiztenhain). Zwischen den Bahnhöfen befinden sich Gleismodule, die die Bahnstrecke realitätsgetreu nachbilden.

Podpořit nás můžete přispěním jakékoliv částky na náš transparentní účet – více zde / Sie können uns unterstützen, indem Sie einen beliebigen Betrag auf unser transparentes Konto spenden – Mehr Info

Pomoc při financování projektu / Helfen, das Projekt zu finanzieren

Stanici Hora Sv. Šebestiána jsme začali budovat v roce 2015. Dnes ji můžeme prohlásit za dokončenou. Hodnota stanice i s veškerým příslušenstvím (elektrifikace, digitalizace, finalizace terénů apod.) je téměř 200 tisíc korun. Nikdy jsme nepřijmuli žádnou dotaci a vše si financovali ze svých vlastních zdrojů. Stejně tak traťové moduly, na kterých v současné době pracujeme.

Wir haben 2015 mit dem Bau des Bahnhofs Sebastiansberg begonnen. Heute können wir ihn für fertiggestellt erklären. Der Wert des Bahnhofs mit allem Zubehör (Elektrifizierung, Digitalisierung, Fertigstellung des Geländes, etc.) beträgt fast 200 Tausend Kronen (8000 Euro). Wir haben nie Fördermittel in Anspruch genommen und alles aus unseren eigenen Mitteln finanziert. Das Gleiche gilt für die Gleismodule, an denen wir derzeit arbeiten.

Dalším velkým a logickým krokem je vybudovat model stanice Křimov-Nová Ves/Krima-Neudorf. Tato železniční stanice s šesti průběžnými kolejemi, obrovkou výpravní budovou (dle architekta BEB Saturnina Hellera), výtopnou o dvou stání, skladištěm s rampou a točnou má na délku celých 8 metrů. Stanice umožňující posun vozidel, křižování, odstavení vagonů, nakládku i vykládku. Křimov ležel na silné uhelné tepně a tomu bude odpovídat i provoz ve stanici. 

Der nächste große und logische Schritt ist der Bau eines Modells des Bahnhofs Krima-Neudorf /Křimov-Nová Ves. Dieser Bahnhof mit sechs durchgehenden Gleisen, einem riesigen Passagiergebäude (nach B.E.B.-Architekt Saturnin Heller), einem Heizwerk mit zwei Stationen, einer Lagerhalle mit Rampe und einer Drehscheibe ist 8 Meter lang. Der Bahnhof ermöglicht die Bewegung von Fahrzeugen, das Kreuzen, das Abstellen von Waggons sowie das Be- und Entladen. Krima liegt an einer Stecke mit stark frequentiertem Kohlenverkehr, der Verkehr am Modellbahnhof wird dem entsprechen. 

Abychom mohli zrealizovat tento sen, je potřeba tentokrát zapojit všechny naše fanoušky a všechny nadšence do historie krušnohorské železnice. Náklady na vybudování jsou pro nás finančně náročné. Z tohoto důvodu jsme se (vůbec poprvé) rozhodli pro crowdfunding a pevně věříme, že se nám to společnými silami podaří.

Um diesen Traum zu verwirklichen, müssen wir alle unsere Fans und alle Liebhaber der Geschichte der erzgebirgischen Eisenbahn einbeziehen. Die Kosten für den Bau sind für uns eine finanzielle Herausforderung. Aus diesem Grund haben wir uns (zum ersten Mal überhaupt) für ein Crowdfunding entschieden und glauben fest daran, dass wir es gemeinsam schaffen werden.

Podpořit nás můžete přispěním jakékoliv částky na náš transparentní účet – více zde / Sie können uns unterstützen, indem Sie einen beliebigen Betrag auf unser transparentes Konto spenden – Mehr Info