Co je to uTTd – ÚsTTecká dráha?
ÚsTTecká dráha (dříve Modulovka 137) je název pro dlouhodobý projekt, jehož cílem je vymodelovat dnes již neexistující železniční odbočku trati č. 137 z Křimova k příhraničí do saského Reitzenhainu v měřítku 1:120. Model je zasazen do doby let 1928 až 1955.
Cílem projektu je zachytit dobové reálie železniční dopravy se všemi prvky – stavitelství, architektura, vozový park, provoz na trati dle reálných jízdních řádů. To vše zasazené v krušnohorské přírodě v období pozdního jara.
Realizace modelu
Všechny části modelu vytváříme na základě dobových plánů a map. Technicky model splňuje normy pro modulová setkání (Fremo, Zababov). Modelovaná trať bude obsahovat tři větší stanice. Uzlovou stanici Křímov, průjezdnou stanici Hora sv. Šebestiána a hraniční Reitzenhain. Mezi stanicemi jsou také dvě zastávky Menhartice a Reizenhain v Čechách.
Modelování trati (traťových modulů) je rozděleno na dvě etapy. První je úsek trati z Křímova do Hory sv. Šebestiána. Druhou je zbývající část z Hory sv. Šebestiána do Reitzenhainu.
Trať Křímov – Hora sv. Šebestiána – Reitzenhain
hotovo / ve výstavbě / plánování
značení modulů | popis | technická specifikace | stav |
KR | KŘÍMOV-NOVÁ VES | ve výstavbě | |
TMU–1–0 TMU–1–1 TMU–1–2 TMU–1–3 |
kamenný most | oblouk R=2410, 30° | hotovo |
TMU–2 | propustek | oblouk R=2410, 30° | ve výstavbě |
TMU–3 | kamenný most | plánování | |
TMU–4 | MENHARTICE – zastávka | plánování | |
TMU–5–1 TMU–5–2 TMU–5–3 TMU–5–4 |
menhartické čtyřmostí | oblouk R=2410, 30° | ve výstavbě |
TMU–6 | ocelový most | plánování | |
TMU–7 | strážní domek č. 276 | plánování | |
TMU–8 | šikmý ocelový most | plánování | |
TMU–9 | propustek | plánování | |
TMU–10 | dřevěný most nad tratí | plánování | |
TMU–11 | kamenný most | plánování | |
TMU–12 | strážní domek č. 277 | plánování | |
TMU–13-1 TMU–13-2 TMU–13-3 TMU–13-4 TMU–13-5 TMU–13-6 |
vjezdové moduly HSS | ve výstavbě | |
HSS | HORA SV. ŠEBESTIÁNA | hotovo | |
TMU–14 | velký ocelový most | plánování | |
TMU–15 | strážní domek č. 280 | plánování | |
TMU–16 | ocelový most přes cestu | plánování | |
TMU–17 | kamenný propustek | plánování | |
TMU–18 | kamenný most | plánování | |
TMU–19 | kamenné propustky | plánování | |
TMU–20 | kamenný most | plánování | |
TMU–21 | nákladiště dříví na širé trati | plánování | |
TMU–22 | kamenný propustek | plánování | |
TMU–23 | strážní domek č. 282 | plánování | |
TMU–24 | kamenný most | plánování | |
TMU–25 | kamenný propustek | plánování | |
TMU–26-1 | REIZENHAIN V ČECHÁCH zastávka + vechtr č. 283 |
plánování | |
TMU–26-2 | hraniční most | plánování | |
TMU–27 | státní hranice | plánování | |
RTZ | REITZENHAIN | plánování |
dokumenty
- historie traťové odbočky z Křímova do Reitzenhainu
- geometrický plán 1929
- technická dokumentace modulů usTTi
- 3D model
- datový list stanice Hora Sv. Šebestiána v2.0
- kampaně
- kronika stanice Hora Sv. Šebestiána
- kronika stavby modelu
- rozsah adres
- jízdní řád Hora Sv. Šebestiána
- návod na programování pomocí DR5000
- logo usTTi PDF
- wallpaper1, wallpaper2