Po železné cestě se vydala stovka lidí.

O Bílé sobotě otevřela křimovská výtopna svá vrata po zimním spánku. První akcí roku 2024 byla procházka po zaniklé trati Křimov – Reitzenhain, kterou pořádal spolek usTTi.cz – ústečtí modeláři. Účastníci se sešli dopoledne na náměstí v Hoře Svatého Šebestiána, odkud se vydali nádražní alejí do míst, kde se před desítkami let nacházela zdejší železniční stanice. Po tělese bývalé železniční trati došli až do Křimova, kde se reitzenhainská trať napojovala na dráhu Chomutov – Vejprty. Někdejší důležitá přeshraniční trať Buštěhradské dráhy se klikatila náročným krušnohorským terénem, zhruba osmikilometrová trasa zabrala poutníkům více než tři hodiny.

Po cestě nesměl chybět výklad o historii tratě, ale také zkoumání dochovaných artefaktů, jako jsou třeba mostní opěry, strážní domky nebo kilometrovníky. Cílem byla železniční stanice Křimov, kde jsme zajistili občerstvení a posezení u ohně. Spousta zájemců si také prohlédla výtopnu a historická vozidla, která jsou součástí sbírek křimovského železničního muzea. Velmi příjemným překvapením byl veliký zájem o akci – putování se zúčastnilo více než 80 lidí. Počasí se vydařilo na výbornou a procházka po zaniklé trati byla příjemným zpestřením prodlouženého velikonočního víkendu. A pokud ještě neznáte ústecké modeláře, určitě mrkněte na jejich stránky ustti.cz. Tahle parta nadšenců si dala za cíl postavit model trati Křimov – Reitzenhain. Poslední vlaky tudy projely před 70 lety, v roce 1985 byla trať snesena úplně. Kdysi velice významná železnice tak byla po 110 letech vymazána z map. Ačkoliv stanice Hora Svatého Šebestiána již desítky let neexistuje, kolegové ze spolku usTTi ji vzkřísili alespoň v měřítku 1:120. Před jejich detailně propracovaným modelem nádraží „na Šebíku“ nelze než smeknout.